Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 498 ggr
[Kathja]1
2014-08-29 20:19

Kärleksrevolution!

Älska varandra


Detta har jag sagt er för att min glädje skall vara i er och er glädje bli fullkomlig. Mitt bud är detta: att ni skall älska varandra så som jag har älskat er. Ingen har större kärlek än den som ger sitt liv för sina vänner. Ni är mina vänner om ni gör vad jag befaller er. Jag kallar er inte längre tjänare, ty en tjänare vet inte vad hans herre gör. Jag kallar er vänner, därför att jag har låtit er veta allt vad jag har hört av min fader. Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt er till att gå ut i världen och bära frukt, frukt som består, och då skall Fadern ge er vad ni än ber honom om i mitt namn. Detta befaller jag er: att ni skall älska varandra.  (Joh 15:11-17)

Såhär i valtider väcktes det en vilja att skaka om lite grann, göra revolution och öppna ögonen på alla människor som sitter hemma i sina soffor och beklagar sig över ditten och datten. Alla som känner sig maktlösa och apatiska och som i detta tillstånd av avstånd till sig själva och sin gudomlighet vänder sin frustration mot andra.

Det är chefens fel att man inte trivs på jobbet. Grannens fel att ens relation knakar. Invandrarnas fel att man inte får nytt jobb. Makthavarnas fel att man har dålig ekonomi. Och… Alltid någon annans fel.

När allt kommer omkring så har igen annan makten i mitt liv annat än jag själv! Gud finns för oss alla. Vi har den gudomliga förmågan att skapa liksom gudar. Vi har den fira viljan att välja att gå med eller utan Gud, och vi kan alla göra vår del då det kommer till att skapa ett paradis på jorden genom att vara kärlek.

Annons:
[Alder]
2014-09-01 18:28
#1

Amen❤️

[Kathja]1
2014-09-01 18:32
#2

Jag blev så sugen att ge mig ut och predika härom dagen efter att ha läst ett inlägg på Fb kring att att vi har makten i våra liv. Då ska jag predika det där!!! 😎

Upp till toppen
Annons: